HALLOWEEN

Szellemes rejtvények

Játékos feladatokat keresel Halloween-re?

Fejleszd a logikus gondolkodást a "Szellemes rejtvények" digitális rejtvényfüzettel!

A gyerekek megfejtései pillanatok alatt ellenőrizhető a füzet végén lévő megoldások segítségével.

A nyomtatható pdf-ben ötféle mókás rejtvény található, mindegyik fajtából kettő darab.

  1. Mini sudoku - 4x4-es táblázat, tele kísértettel.
  2. Szellemes számok - Vajon milyen számokat takarnak el a kastély lakói?
  3. Szellemvadászat - Pontosan hol vannak a folyosókon a szellemek?
  4. Kincskereső - Tájékozódás égtájak szerint, kód alapján.
  5. Szellem évek - Milyen számokat jelentenek a színes gyöngyök?

A digitális kiadvány nyomtatóbarát változatban készült, egy A/4-es lapra két rejtvény fér, melyeket a jelölő mentén lehet szétvágni.

Ha igazán tartós játékot szeretnél, nyomtasd műszaki rajzlapra a játékot, majd lamináld le. A gyerekek filctollal fejthetik meg a rejtvényt, amely letörölhető.

Képfoltozó

Ezt a képet ellepték a szellemek!

Mire jó a Képfoltozó játék?

Használd szórakoztató értékelőeszközként!

  • Tűzz ki a saját tantárgyadnak, témádnak megfelelően feladatokat, amelyeket a tanulóknak meg kell oldani. A tanulók dolgozhatnak egyénileg, párban vagy csoportban is. A feladatok lehetnek játékosak is, de akár a tankönyvből, munkafüzetből is megjelölheted őket. Ha játékos feladatot szeretnél és nincs ötleted, görgess feljebb!
  • Minden tanulónak, párnak vagy csoportnak adj egy lyukas képet.
  • Egy-egy hibátlan feladatmegoldásért adj egy foltot, amelyet a gyerekek elhelyezhetnek a lyukas képen.
  • Cél, hogy minél több lyukat befoltozzanak a tanulók a képen.

Játékos csoportfoglalkozást szervezel?

  • Minden csoportnak adj egy lyukas képet és egy borítékba helyezve a tíz foltot.
  • A foltok elhelyezését minden csoport egyszerre kezdi.
  • Az a csoport nyeri a játékot, aki a leghamarabb befoltozza a lyukas képet.

Tanítványaid kedvelik a páros játékokat?

  • Adj a pároknak egy lyukas képet és a foltokat.
  • A páros tagjai felváltva játszanak. A lyukas kép köré teszik a tíz foltot úgy, hogy jól látszódjon mindegyik.
  • Az egyik tanuló választ egy foltot és elhelyezi egy lyukra. Ha passzol a folt a képre, akkor kap egy pontot és a foltot a képen hagyja. Ha nem passzol a képre a folt, nem próbálkozhat újból, vissza kell tenni a foltot oda, ahonnan elvette.
  • Ezek után a másik tanuló következik.
  • A párosnak az a tagja nyer, aki több pontot szerzett, vagyis több foltot tudott elhelyezni a képen.


Teendők a játék előtt:

  • Írj e-mailt és letöltheted az ingyenes Képfoltozó játékot!
  • A Képfoltozó játék két lapból áll: az egyik lap a lyukas kép (tíz szellemmel), a másik lapon pedig a foltok vannak.
  • A két lapot érdemes műszaki rajzlapra kinyomtatni és/vagy laminálni, majd a foltokat ki kell vágni egy kisollóval.

Keresd a párját!

Készíts egyedi kvízt!

  • Beépített animáció
  • Rendkívül egyszerűen szerkeszthető PowerPoint sablon
  • Látványos táblakép
  • Azonnali, gyors visszejelzés a diákoknak

Miről szól ez a kvíz?

Ebben a játékban a tanulóknak a bal oldalra írt 4 kifejezéshez vagy szöveghez kell párt találni a jobb oldalon felsoroltak közül.

Mi a feladata a tanárnak?

A PowerPoint sablont saját tantárgyának megfelelően ki kell tölteni:

  • Be kell írni diánként 4+5 kifejezést vagy szöveget a szövegdobozokba.
  • A jobb oldalon lévő képeket a megfelelő szövegdobozhoz kell húzni.
  • Ellenőrzés: a képekre (tök, szellem, cica, kalap, X) kattintva megjelennek a pároknak megfelelően a képek.

Mi a feladata a diákoknak?

  • Le kell rajzolni az öt képet a füzetbe, fentről lefelé, egymás alá.

Elveszett szavak

Készíts egyedi kvízt!

  • Beépített animáció
  • Rendkívül egyszerűen szerkeszthető PowerPoint sablon
  • Látványos táblakép
  • Azonnali, gyors visszejelzés a diákoknak

Miről szól ez a kvíz?

Ebben a játékban a tanulóknak ki kell találni, hogy milyen szavakat takarnak el a képek.

Mi a feladata a tanárnak?

A PowerPoint sablont saját tantárgyának megfelelően ki kell tölteni:

  • 5x2 mondatot kell megfogalmazni, amelyeket be kell írni a szövegdobozokba.
  • A képeket rá kell húzni az eltakarni kívánt szóra.
  • Ellenőrzés: a képekre kattintva megjelennek az "elveszett szavak".

Mi a feladata a diákoknak?

  • Le kell írni a füzetbe, hogy milyen szavakat takarnak el a képek.

Heti tervező és projekttervező tanároknak

Tűzd ki céljaid Halloween hangulatban!

Motiváld diákjaid egyedi tervezővel! Díszítsd az osztálytermet!


  • Valósítsd meg céljaidat lépésről lépésre!
  • Készíts tanulási tervet, szervezz programokat!
  • Tűzz ki egyéni és csoportos célokat heti lebontásban!
  • Ütemezd a napi teendőket a heti tervezővel!
  • Tervezz kreatívan projekteket és rendszerezd őket!

A "Heti tervező és projekttervező tanároknak" A/4 méretű, hat oldalból álló pdf, amely nyomtatható, laminálható, faliújságra tűzhető, mappában gyűjthető.

IGAZ VAGY HAMIS?

Klasszikus kvízjáték

Készíts egyedi kvízt!

  • Beépített animáció
  • Rendkívül egyszerűen szerkeszthető PowerPoint sablon
  • Látványos táblakép
  • Azonnali, gyors visszejelzés a diákoknak

Miről szól ez a kvíz?

Ebben a játékban a tanulóknak  3x4 állításról kell megállapítani, hogy igaz vagy hamis.

Mi a feladata a tanárnak?

A PowerPoint sablont saját tantárgyának megfelelően ki kell tölteni:

  • Be kell írni a szövegdobozokba az állításokat.
  • A felesleges "igaz" vagy "hamis" jelet ki kell vágni.
  • Ellenőrzés: a képekre (tök, szellem, cica) kattintva megjelenik az igaz vagy hamis jelzés.

Mi a feladata a diákoknak?

  • Le kell írni a füzetbe, hogy a megadott állítások közül melyik igaz és melyik hamis.

Csodapók nyomvonala

Fejleszd a logikus gondolkodást!

Tedd érdekesebbé az egyenes vonalú egyenletes mozgás tanítását!


Miről szól ez a játék?

Ebben a mókás játékban az egyenes vonalú egyenletes mozgás tulajdonságait gyakorolhatják a gyerekek. A mennyiségeket nyomvonalábráról olvashatják le a tanulók és egy kis számolással minden kérdésre választ tudnak adni.

Csak rá kell kattintani a zöld zászlóra és már indulhat is a játék!

A játék három fordulóból áll, amelyekben 5-5 pontot lehet szerezni. Tehát a maximális pontszám 15. A játék tetszőlegesen sokszor ismételhető, más-más nyomvonal és más-más számok jelennek meg a feladatokban.

A játék végén képernyőképet készíthetnek a tanulók, melyen a saját nevük is szerepel.


A játék felhasználható:

  • Interaktív táblára vetítve tanórán.
  • Szorgalmi feladatnak otthonra vagy az iskolában.
  • A képernyőképeket kinyomtatva papíralapon is adható a tanulóknak.