HALLOWEEN
Szellemes rejtvények
Játékos feladatokat keresel Halloween-re?
Fejleszd a logikus gondolkodást a "Szellemes rejtvények" digitális rejtvényfüzettel!
A gyerekek megfejtései pillanatok alatt ellenőrizhető a füzet végén lévő megoldások segítségével.
A nyomtatható pdf-ben ötféle mókás rejtvény található, mindegyik fajtából kettő darab.
- Mini sudoku - 4x4-es táblázat, tele kísértettel.
- Szellemes számok - Vajon milyen számokat takarnak el a kastély lakói?
- Szellemvadászat - Pontosan hol vannak a folyosókon a szellemek?
- Kincskereső - Tájékozódás égtájak szerint, kód alapján.
- Szellem évek - Milyen számokat jelentenek a színes gyöngyök?
A digitális kiadvány nyomtatóbarát változatban készült, egy A/4-es lapra két rejtvény fér, melyeket a jelölő mentén lehet szétvágni.
Ha igazán tartós játékot szeretnél, nyomtasd műszaki rajzlapra a játékot, majd lamináld le. A gyerekek filctollal fejthetik meg a rejtvényt, amely letörölhető.
Képfoltozó
Ezt a képet ellepték a szellemek!
Mire jó a Képfoltozó játék?
Használd szórakoztató értékelőeszközként!
- Tűzz ki a saját tantárgyadnak, témádnak megfelelően feladatokat, amelyeket a tanulóknak meg kell oldani. A tanulók dolgozhatnak egyénileg, párban vagy csoportban is. A feladatok lehetnek játékosak is, de akár a tankönyvből, munkafüzetből is megjelölheted őket. Ha játékos feladatot szeretnél és nincs ötleted, görgess feljebb!
- Minden tanulónak, párnak vagy csoportnak adj egy lyukas képet.
- Egy-egy hibátlan feladatmegoldásért adj egy foltot, amelyet a gyerekek elhelyezhetnek a lyukas képen.
- Cél, hogy minél több lyukat befoltozzanak a tanulók a képen.
Játékos csoportfoglalkozást szervezel?
- Minden csoportnak adj egy lyukas képet és egy borítékba helyezve a tíz foltot.
- A foltok elhelyezését minden csoport egyszerre kezdi.
- Az a csoport nyeri a játékot, aki a leghamarabb befoltozza a lyukas képet.
Tanítványaid kedvelik a páros játékokat?
- Adj a pároknak egy lyukas képet és a foltokat.
- A páros tagjai felváltva játszanak. A lyukas kép köré teszik a tíz foltot úgy, hogy jól látszódjon mindegyik.
- Az egyik tanuló választ egy foltot és elhelyezi egy lyukra. Ha passzol a folt a képre, akkor kap egy pontot és a foltot a képen hagyja. Ha nem passzol a képre a folt, nem próbálkozhat újból, vissza kell tenni a foltot oda, ahonnan elvette.
- Ezek után a másik tanuló következik.
- A párosnak az a tagja nyer, aki több pontot szerzett, vagyis több foltot tudott elhelyezni a képen.
Teendők a játék előtt:
- Írj e-mailt és letöltheted az ingyenes Képfoltozó játékot!
- A Képfoltozó játék két lapból áll: az egyik lap a lyukas kép (tíz szellemmel), a másik lapon pedig a foltok vannak.
- A két lapot érdemes műszaki rajzlapra kinyomtatni és/vagy laminálni, majd a foltokat ki kell vágni egy kisollóval.
Keresd a párját!
Készíts egyedi kvízt!
- Beépített animáció
- Rendkívül egyszerűen szerkeszthető PowerPoint sablon
- Látványos táblakép
- Azonnali, gyors visszejelzés a diákoknak
Miről szól ez a kvíz?
Ebben a játékban a tanulóknak a bal oldalra írt 4 kifejezéshez vagy szöveghez kell párt találni a jobb oldalon felsoroltak közül.
Mi a feladata a tanárnak?
A PowerPoint sablont saját tantárgyának megfelelően ki kell tölteni:
- Be kell írni diánként 4+5 kifejezést vagy szöveget a szövegdobozokba.
- A jobb oldalon lévő képeket a megfelelő szövegdobozhoz kell húzni.
- Ellenőrzés: a képekre (tök, szellem, cica, kalap, X) kattintva megjelennek a pároknak megfelelően a képek.
Mi a feladata a diákoknak?
- Le kell rajzolni az öt képet a füzetbe, fentről lefelé, egymás alá.
Elveszett szavak
Készíts egyedi kvízt!
- Beépített animáció
- Rendkívül egyszerűen szerkeszthető PowerPoint sablon
- Látványos táblakép
- Azonnali, gyors visszejelzés a diákoknak
Miről szól ez a kvíz?
Ebben a játékban a tanulóknak ki kell találni, hogy milyen szavakat takarnak el a képek.
Mi a feladata a tanárnak?
A PowerPoint sablont saját tantárgyának megfelelően ki kell tölteni:
- 5x2 mondatot kell megfogalmazni, amelyeket be kell írni a szövegdobozokba.
- A képeket rá kell húzni az eltakarni kívánt szóra.
- Ellenőrzés: a képekre kattintva megjelennek az "elveszett szavak".
Mi a feladata a diákoknak?
- Le kell írni a füzetbe, hogy milyen szavakat takarnak el a képek.
Heti tervező és projekttervező tanároknak
Tűzd ki céljaid Halloween hangulatban!
Motiváld diákjaid egyedi tervezővel! Díszítsd az osztálytermet!
- Valósítsd meg céljaidat lépésről lépésre!
- Készíts tanulási tervet, szervezz programokat!
- Tűzz ki egyéni és csoportos célokat heti lebontásban!
- Ütemezd a napi teendőket a heti tervezővel!
- Tervezz kreatívan projekteket és rendszerezd őket!
A "Heti tervező és projekttervező tanároknak" A/4 méretű, hat oldalból álló pdf, amely nyomtatható, laminálható, faliújságra tűzhető, mappában gyűjthető.
IGAZ VAGY HAMIS?
Klasszikus kvízjáték
Készíts egyedi kvízt!
- Beépített animáció
- Rendkívül egyszerűen szerkeszthető PowerPoint sablon
- Látványos táblakép
- Azonnali, gyors visszejelzés a diákoknak
Miről szól ez a kvíz?
Ebben a játékban a tanulóknak 3x4 állításról kell megállapítani, hogy igaz vagy hamis.
Mi a feladata a tanárnak?
A PowerPoint sablont saját tantárgyának megfelelően ki kell tölteni:
- Be kell írni a szövegdobozokba az állításokat.
- A felesleges "igaz" vagy "hamis" jelet ki kell vágni.
- Ellenőrzés: a képekre (tök, szellem, cica) kattintva megjelenik az igaz vagy hamis jelzés.
Mi a feladata a diákoknak?
- Le kell írni a füzetbe, hogy a megadott állítások közül melyik igaz és melyik hamis.
Csodapók nyomvonala
Fejleszd a logikus gondolkodást!
Tedd érdekesebbé az egyenes vonalú egyenletes mozgás tanítását!
Miről szól ez a játék?
Ebben a mókás játékban az egyenes vonalú egyenletes mozgás tulajdonságait gyakorolhatják a gyerekek. A mennyiségeket nyomvonalábráról olvashatják le a tanulók és egy kis számolással minden kérdésre választ tudnak adni.
Csak rá kell kattintani a zöld zászlóra és már indulhat is a játék!
A játék három fordulóból áll, amelyekben 5-5 pontot lehet szerezni. Tehát a maximális pontszám 15. A játék tetszőlegesen sokszor ismételhető, más-más nyomvonal és más-más számok jelennek meg a feladatokban.
A játék végén képernyőképet készíthetnek a tanulók, melyen a saját nevük is szerepel.
A játék felhasználható:
- Interaktív táblára vetítve tanórán.
- Szorgalmi feladatnak otthonra vagy az iskolában.
- A képernyőképeket kinyomtatva papíralapon is adható a tanulóknak.