Kvíz

PowerPoint sablonok

Legyen élmény a tanulás!

DIXI DETEKTÍV játékcsomag

Készíts saját feladatellenőrző játékot a PowerPoint sablonnal!


  • Szimpla csomag
  • Tripla csomag
  • Prémium csomag

Rablás a múzeumban - Egyszeres feleletválasztás

Eltűnt a gyémánt - Igaz-hamis

Kincsek a kastélyban - Sorrend képzése

IGAZ VAGY HAMIS?

Klasszikus kvízjáték

Készíts egyedi kvízt!

  • Beépített animáció
  • Rendkívül egyszerűen szerkeszthető PowerPoint sablon
  • Látványos táblakép
  • Azonnali, gyors visszejelzés a diákoknak

Miről szól ez a kvíz?

Ebben a játékban a tanulóknak  3x4 állításról kell megállapítani, hogy igaz vagy hamis.

Mi a feladata a tanárnak?

A PowerPoint sablont saját tantárgyának megfelelően ki kell tölteni:

  • Be kell írni a szövegdobozokba az állításokat.
  • A felesleges "igaz" vagy "hamis" jelet ki kell vágni.
  • Ellenőrzés: a képekre (tök, szellem, cica) kattintva megjelenik az igaz vagy hamis jelzés.

Mi a feladata a diákoknak?

  • Le kell írni a füzetbe, hogy a megadott állítások közül melyik igaz és melyik hamis.

KAKUKKTOJÁS

Ötből egyet

Készíts saját kvízt percek alatt!

  • Beépített animáció
  • Nagyon egyszerűen szerkeszthető PowerPoint sablon
  • Látványos táblakép

Miről szól ez a kvíz?

Ebben a játékban a tanulóknak  öt fogalom közül kell kiválasztani azt az egyet, amelyik nem illik a felirathoz.

Mi a feladata a tanárnak?

A PowerPoint sablont saját tantárgyának megfelelően ki kell tölteni:

  • Be kell írni a szövegdobozokba a feliratot és a fogalmakat.
  • A fészket a kakukktojás fogalomhoz kell húzni.
  • Ellenőrzés: a "megoldás" gombra kattintva.

Mi a feladata a diákoknak?

  • Ki kell választani (leírni a füzetbe) azt az egyetlen fogalmat, amely nem illik a felirathoz.

LUXOR

Tudás és szerencse

Miről szól ez a kvíz?

Ebben a játékban a tanulóknak  három feladatot kell megoldani. Minden feladathoz hét válaszlehetőség tartozik, amelyikből pontosan három lesz a jó. A jó válaszok melletti állatokat egy 3x3-as táblázat első, második és harmadik oszlopába kell rajzolni (vagy az állatok nevét beírni), attól függően, hogy hányadik feladatról van szó. A játékban szereplő rövid kérdéseket vagy feladatokat egyénileg vagy csoportban is megoldhatják a gyerekek.

Mi a feladata a tanárnak?

A PowerPoint sablont saját tantárgyának megfelelően ki kell tölteni:

  • Be kell írni a szövegdobozokba a három feladatot.
  • Be kell írni a szövegdobozokba a 7 válaszlehetőséget, mindhárom feladatnál.
  • Be kell húzni a 3x3-as táblázatnak a feladat sorszáma szerinti oszlopába a megoldásoknak megfelelő állatokat. Az állatok sorrendje egy oszlopon belül tetszőleges.
  • Nyomtatott formában is kiadható a játék a tanulóknak (6. - 7. - 8. dia), de ez nem kötelező.
  • Ellenőrzés és a megszerzett pontok számolása a 9. dia kivetítésével történik.

Mi a feladata a diákoknak?

  • Rajzolni kell a füzetbe egy 3x3-as táblázatot.
  • Mindhárom feladatnál ki kell választani a három megfelelő állatot és berajzolni a táblázatba (vagy az állatok nevét is be lehet írni)
  • Az első feladat három állata a táblázat első oszlopába kerül, és így tovább.
  • Egy oszlopn belül az állatok sorrendje tetszőleges.

Pontozás

  • Ha egy oszlopon belül jók a berajzolt állatok, akkor sorrendtől függetlenül 3 pont jár érte.
  • Ha mindhárom feladatban jól választotta ki a tanuló az állatokat, akkor összesen 9 pont jár érte.
  • Plusz pont kapható akkor, ha az állat pontosan azon helyen helyezkedik el a táblázatban, ahogyan a táblán kivetítve látható.
  • Legszerencsésebb esetben plusz 9 pont kapható, ha mindegyik állatot pontosan arra a helyre rajzolta a tanuló, ahová a tanár is tette.

Tippmix

"örökzöld" kvíz, új formában

Miről szól ez a kvíz?

Ebben a kvízben a tanulóknak  három megadott válasz közül kell kiválasztani azt az egyet, amelyik a helyes megoldás. A kvízben szereplő rövid kérdéseket vagy feladatokat egyénileg vagy csoportban is megoldhatják a gyerekek.

Csoportos munkaformában alkalmazható többféleképpen is, de a közös ellenőrzés előtt a csoportokon belül beszéljék meg a gyerekek a megoldásokat. Ötlet csoportmunkához például:

  • Az egy lapon található kérdéseket tetszőlegesen szétoszthatják maguk között a csoport tagjai, akár el is szeletelhető a kinyomtatott táblázat.
  • Az egy lapon található kérdéseket a tanár szétoszthatja a csoport tagjai között (differenciálásra is alkalmas).
  • Az egy lapon található kérdések mindegyikét a csoport minden tagja megoldhatja.
  • A csoportok üres táblázatot kapnak és ők maguk alkotnak kérdéseket és válaszlehetőségeket, majd a csoportok lapot cserélnek és egymás Tippmixét oldják meg. 

További ötletek:

A kvíz nehezíthető azzal, ha soronként nem pontosan egy válasz a jó. Ebben az esetben ezt külön jelezni kell a tanulóknak.

Mi a feladata a tanárnak?

  • A PowerPoint fájlban ki kell választani egy vagy több tetszőleges diát.
  • Be kell írni a táblázatba a kérdéseket és a lehetséges válaszokat.
  • A "tipp" oszlopba be kell írni a jó megoldásnak megfelelően, hogy 1, 2, X.
  • A labdákat rá kell húzni a megoldásra.
  • Nyomtatott formában is kiadható a kvíz a tanulóknak, de ez nem kötelező.
  • Ellenőrzéskor a labdákra kell kattintani, soronként ellenőrizhetőek a feladatok.

Mi a feladata a diákoknak?

  • A táblázat minden sorában ki kell választaniuk, hogy melyik lesz a jó válasz.

OKOS AMŐBA

A gyerekek kedvence: O vagy X

Miről szól ez a kvíz?

Ebben a kvízben a tanulóknak 3-3 fogalom vagy kifejezés között kell felismerni, hogy van-e kapcsolat vagy nincs. Ahol van kapcsolat a két fogalom között, oda kör kerül, ahol nincs, oda pedig X kerül. A játékot nehezíti, hogy soronként és oszloponként is tetszőleges számú lehet a körök és az X-ek száma. Tehát lehet, hogy egy sorba 3 darab X-et kell írni, de az is lehet, hogy egyet sem. A kvízben szereplő 3x3-as táblázatot egyénileg vagy csoportban is megoldhatják a gyerekek.

Csoportos munkaformában alkalmazható többféleképpen is, de a közös ellenőrzés előtt a csoportokon belül beszéljék meg a gyerekek a megoldásokat.

További ötletek:

A kvíz nehezíthető azzal, ha köröket és az X-eket mi magunk helyezzük el a táblázat belsejében, azonban a 3-3 feliratot a gyerekeknek kell kitalálni. Például hat darab cetlire felírjuk a kifejezéseket, majd összekeverjük a cetliket. A gyerekek a hat cetlit elhelyezik a táblázat sorai mellett és oszlopai felett úgy, hogy az a kitöltésnek megfeleljen.

Mi a feladata a tanárnak?

  • A PowerPoint fájlban ki kell választani egy vagy több tetszőleges diát.
  • Be kell írni a táblázat sorai mellé és az oszlopai fölé három-három kifejezést, fogalmat, meghatározást.
  • A táblázat minden sora mellől, a hat darab jelből (3 darab kör és 3 darab X), a megfelelőt el kell helyezni a táblázat belsejében, a többit pedig ki kell törölni.
  • Nyomtatott formában is kiadható a kvíz a tanulóknak, de ez nem kötelező.
  • Ellenőrzéskor a sorok melletti számra kell kattintani, soronként ellenőrizhető az "Okos Amőba játék".

Mi a feladata a diákoknak?

  • A 3x3-as táblázat minden négyzetébe be kell rajzolniuk egy X-et vagy egy kört. Ha a két fogalom között van kapcsolat, akkor kört rajzolnak. Ha nincs kapcsolat, akkor X-et kell rajzolni.