Vidám matek órák interaktív Scratch játékokkal
Szereted motiválni a diákjaid mókás, interaktív játékokkal?
Bűvös Sárkány
Mókás fejszámolás
Fejleszd a logikus gondolkodást!
Miről szól a játék?
Ebben, a logikus gondolkodást és a fejszámolást fejlesztő interaktív játékban, négy bűvös négyzetet kell megoldani a gyerekeknek.
A "Bűvös Sárkány (1)" játékban a természetes számok halmazán kell számolni.
A "Bűvös Sárkány (2)" játékban az egész számok halmazán kell számolni.
A játékban mindig más számok szerepelnek, ezért többször is megoldható.
Végül képernyőképet készíthetnek a tanulók, amelyen a nevük is szerepel.
Érdekesség, hogy minden szereplőt és háttéret a tengr.ai mesterséges intelligenciával készítettem és persze, egy kis utómunkával.
Hangyás kakukktojás
Fejleszd a logikus gondolkodást!
Tedd érdekesebbé a sorozatok tanítását!
Miről szól a játék?
Ebben, a logikus gondolkodást fejlesztő játékban, négy felirat közül kell a kakukktojást, vagyis a felíratok címéhez nem illő feliratot megtalálni. Ehhez, a maradékos osztás segítségével kell a tojásokból alkotott sorozat valahányadik tagjának kinézetét meghatározni. A játék 6 fordulóból áll, maximum 6 pont szerezhető.
A játék végén képernyőképet készíthetnek a tanulók.
Ebben a játékban van néhány extra funkció is a hagyományos "kakukktojás" játékokhoz képest.
- Minden fordulóban, a gombára kattintva segítséget kapnak a gyerekek a jó megoldás megtalálásához.
- Minden fordulóban a feliratok és a cím egészen addig látszódik, amíg nem kattintunk a kakukkra, ezért a feladat megoldását részletesen meg lehet beszélni.
- Ha a választás rosszul sikerül, javítási lehetőség is van.
- A megszerzett pontok számán kívül a próbálkozások száma is látható, így a rossz válaszok számát is kiszámolhatjuk.
- Osztálytermi környezetben, táblára kivetítve, önálló játékhoz, vagy szabadidős foglalkozásokon is alkalmazható.
- Jelenléti és online, illetve csoportos és egyéni foglalkozáson is vidám perceket szerezhetünk diákjainknak.
- A játékhoz nem kell sem tanulói, sem tanári regisztráció a Scratch programhoz.
A játék végén, a képernyőképen ezek láthatóak:
- Fészek melletti szám = próbálkozások száma
- Kakukkfiókák száma = jó válaszok száma
- A rossz válaszok számát megkapjuk, ha a fészek melletti számból kivonjuk a fiókák számát.
- Tanuló neve
A játék érdekessége, hogy minden szereplőt és háttéret a tengr.ai mesterséges intelligenciával készítettem és persze, egy kis utómunkával.
Rejtélyes oázis - gúlás rejtvények
A rejtélyes oázishoz öt termen keresztül vezet az út. Mindegyik ajtó előtt egy rejtvénnyel fogadja a gyerekeket a terem őrzője. Hibás válasz esetén javítási lehetőséget kapnak a tanulók. Csak hibátlan válasz után nyílik ki a termek ajtaja. A játék végén, a csodás oázisban képernyőkép készíthető, amelyen a tanuló neve is szerepel.
Ezzel az interaktív, szabadulószoba jellegű játékkal a négyzet alapú gúla néhány tulajdonságát gyakorolhatják a gyerekek. A játékhoz érdemes a tanulóknak szemléltető eszközöket, kocka és négyzet alapú gúla modelleket adni.
Szeretnéd a saját tantárgyadra átalakítani ezt a játékot? A sablon segítségével néhány lépésben egyedi interaktív tartalmat készíthetsz!
Tengelyes tükrözés
Tükrözz Tekivel! (1)
Ezzel a játékkal a tengelyes tükrözést gyakorolhatják a gyerekek. A játék három fordulóból áll. Mindegyik fordulóban 5 hibátlan tükörképet kell elkészíteni. Hibás megoldás esetén lehet javítani is a feladatot, de lehet új feladatot is kérni. A játék minden esetben 15 ponttal zárul, a végén a gyerekek képernyőképet készíthetnek, amelyen a nevük és egy egyedi alakzat látható. A játékban mindig más-más ábrák jönnek elő, ezért tetszőlegesen sokszor megoldható.
Középpontos tükrözés
Tükrözz Tekivel! (2)
Ezzel a játékkal a középpontos tükrözést gyakorolhatják a gyerekek. A játék három fordulóból áll. Mindegyik fordulóban 5 hibátlan középpontos tükörképet kell elkészíteni. Hibás megoldás esetén lehet javítani is a feladatot, de lehet új feladatot is kérni. A játék minden esetben 15 ponttal zárul, a végén a gyerekek képernyőképet készíthetnek, amelyen a nevük és egy egyedi alakzat látható. A játékban mindig más-más ábrák jönnek elő, ezért tetszőlegesen sokszor megoldható.
Pozitív és negatív számok
Pozitív-negatív percek
Ezzel a játékkal a pozitív és negatív számok felismerését gyakorolhatják a gyerekek jelenléti és online oktatásnál egyaránt. A játék négy részből áll. Az első három, 1-1 percig tartó részben a pozitív számokra kell kattintani a gyerekeknek. A jó válaszért +1 pont, a rossz válaszért -1 pont jár. A negyedik részben hat darab, pozitív és negatív számokkal kapcsolatos kérdésre kell válaszolni a gyerekeknek, extra pontokért.
A játék végén, a saját név beírása után képernyőképet lehet készíteni.
Prímszámok
Prím percek
Ez a játék a prímszámok memorizálását segíti, jelenléti és online oktatásnál is alkalmazható. A játék négy részből áll. Az első három, 1-1 percig tartó részben a prímszámokra kell kattintani a gyerekeknek. A jó válaszért +1 pont, a rossz válaszért -1 pont jár. A negyedik részben hat, prímszámokkal kapcsolatos kérdésre kell válaszolni a gyerekeknek, extra pontokért.
A játék végén, a saját név beírása után képernyőképet lehet készíteni.
Összeadás és kivonás az egész számok halmazán
A fáraó kincsei
Ezzel a játékos feladattal az összeadást és kivonást gyakorolhatják a gyerekek az egész számok halmazán.
Maximális pontszám: 34.
Maximálisan megszerezhető kincs: 10 darab.
Minden jó megoldásért 1 pont jár, rossz megoldásért 0 pont jár.
A játék három részből áll. Az első és második rész 5-5 fordulóból áll és 5 pontért egy kincset lehet szerezni.A harmadik részben négy kérdésre kell válaszolni, jó válasz esetén 1 pont és 1 kincs jár. A játék végén a gyerekek saját nevüket beírhatják, képernyőképet készíthetnek, amelyen látszódik a megszerzett pontok száma, a megszerzett kincsek és a tanuló neve. A játékot tetszőleges sokszor lehet játszani, hiszen mindig más számok kerülnek az első két részben a piramisba, illetve a harmadik részben a kérdésekbe.
Szorzás és osztás az egész számok halmazán
Gyűjtsd a gyümölcsöt!
Ezzel a játékos feladattal a szorzást és az osztást gyakorolhatják a gyerekek az egész számok halmazán.
Maximális pontszám: 34.
Maximálisan megszerezhető gyümölcs: 10 darab.
Minden jó megoldásért 1 pont jár, rossz megoldásért 0 pont jár.
A játék három részből áll. Az első és második rész 5-5 fordulóból áll és 5 pontért egy gyümölcsöt lehet szerezni.A harmadik részben négy kérdésre kell válaszolni, jó válasz esetén 1 pont és 1 gyümölcs jár. A játék végén a gyerekek saját nevüket beírhatják, képernyőképet készíthetnek, amelyen látszódik a megszerzett pontok száma, a megszerzett gyümölcsök és a tanuló neve. A játékot tetszőleges sokszor lehet játszani, hiszen mindig más számok kerülnek az első két részben a dinnyékbe, illetve a harmadik részben a kérdésekbe.
Tizedes tört vetélkedő
Játékos gyakorlás a tizedes törtek írásához
Ezzel a játékos feladattal a tizedes törtek írását gyakorolhatják a gyerekek.Két versenyző válaszáról kell eldönteni, hogy melyik a jó. Ha a tanuló a jó választ jelöli meg, akkor az adott versenyző pontszáma 1-gyel nő. Ha a tanuló a hibás választ jelöl meg jónak, akkor az adott versenyzőnek a pontszáma 1-gyel csökken, a másik versenyzőé viszont 1-gyel nő.
A játék három fordulóból áll, mindegyikben a két versenyző összpontszáma maximum 6.
A játék végén képernyőképet készíthet a tanuló a saját nevével.
Összeadás és kivonás tizedes törtekkel
Macsek tizedes 1.
Ezzel a játékos feladattal a tizedes törtekkel való írásbeli műveleteket gyakorolhatják a gyerekek, pontosan úgy, mintha írásbeli összeadást vagy kivonást végeznének el.
A játék négy fordulóból, vagyis négy különböző fajta gondolkodást igénylő feladatból áll. Mindegyik forduló akkor fejeződik be, amikor 5 hibátlan válasz érkezett, tehát 20 ponttal. A rosszul megoldott feldatok helyett új feladatot kapnak a gyerekek.
A játékot tetszőlegesen sokszor lehet játszani, mindig más számok jelennek meg a játékban.
A játék végén beírhatják a nevüket a tanulók és képernyőképet lehet készíteni.
Szorzás és osztás tizedes törtekkel
Macsek tizedes 2.
Ezzel a játékos feladattal a tizedes törtekkel való írásbeli műveleteket gyakorolhatják a gyerekek, pontosan úgy, mintha írásbeli szorzást vagy osztást végeznének el.
A játék három fordulóból, vagyis három különböző fajta gondolkodást igénylő feladatból áll. Mindegyik forduló akkor fejeződik be, amikor 5 hibátlan válasz érkezett, tehát 15 ponttal. A rosszul megoldott feldatok helyett új feladatot kapnak a gyerekek.
A játékot tetszőlegesen sokszor lehet játszani, mindig más számok jelennek meg a játékban.
A játék végén beírhatják a nevüket a tanulók és képernyőképet lehet készíteni.
Törtető Tódor kalandjai
Szeretnétek a törtekkel való műveleteket mókás, interaktív játékokon keresztül megszerettetni diákjaitokkal?
"Törtető Tódor kalandjai" során a gyerekek játékosan gyakorolhatják a műveletek elvégzését a varázserdőben, a tenger mélyén, egy lakatlan szigeten és a világűrben.
Mindegyik játékban "segítők" adnak ötletet a tanulóknak, abban az esetben, ha bizonytalanok a feladat megoldásában.
A játékok végén, névvel ellátott képernyőkép készíthető.
Összeadás és kivonás azonos nevezőjű törtekkel
Törtető Tódor kalandjai
Ezzel a játékos feladattal az azonos nevezőjű törtekkel való összeadást és kivonást gyakorolhatják a gyerekek.
A játék egy varázserdőben játszódik és négy fordulóból, vagyis négy különböző fajta gondolkodást igénylő feladatból áll. Maximálisan 20 pont szerezhető.
Mindegyik fordulóban van egy "segítő", aki tanácsot ad, ha bizonytalan valaki a megoldásban.
A játékot tetszőlegesen sokszor lehet játszani, mindig más számok jelennek meg a játékban.
A játék végén beírhatják a nevüket a tanulók és képernyőképet lehet készíteni.
Összeadás és kivonás különböző nevezőjű törtekkel
Törtető Tódor kalandjai
Ezzel a játékos feladattal a különböző nevezőjű törtekkel való összeadást és kivonást gyakorolhatják a gyerekek.
A játék a tenger mélyén játszódik és hat fordulóból, vagyis hat különböző fajta gondolkodást igénylő feladatból áll. Maximálisan 24 pont szerezhető.
Mindegyik fordulóban van egy "segítő", aki tanácsot ad, ha bizonytalan valaki a megoldásban.
A játékot tetszőlegesen sokszor lehet játszani, mindig más számok jelennek meg a játékban.
A játék végén beírhatják a nevüket a tanulók és képernyőképet lehet készíteni.
Törtek szorzása egész számmal
Törtető Tódor kalandjai
Ezzel a játékos feladattal a törtek egész számmal való szorzását gyakorolhatják a gyerekek.
A játék egy lakatlan szigeten játszódik és négy fordulóból, vagyis négy különböző fajta gondolkodást igénylő feladatból áll. Maximálisan 20 pont szerezhető.
Mindegyik fordulóban van egy "segítő", aki tanácsot ad, ha bizonytalan valaki a megoldásban.
A játékot tetszőlegesen sokszor lehet játszani, mindig más számok jelennek meg a játékban.
A játék végén beírhatják a nevüket a tanulók és képernyőképet lehet készíteni.
Törtek szorzása törttel
Törtető Tódor kalandjai
Ezzel a játékos feladattal a törtek törtekkel való szorzását gyakorolhatják a gyerekek.
A játék a világűrben játszódik és négy fordulóból, vagyis négy különböző fajta gondolkodást igénylő feladatból áll. Maximálisan 20 pont szerezhető.
Mindegyik fordulóban van egy "segítő", aki tanácsot ad, ha bizonytalan valaki a megoldásban.
A játékot tetszőlegesen sokszor lehet játszani, mindig más számok jelennek meg a játékban.
A játék végén beírhatják a nevüket a tanulók és képernyőképet lehet készíteni.
A Kő, a Papír és az Olló
Fejleszd a logikus gondolkodást a vadnyugat mókás hőseivel!
Logika és szerencse
Miről szól a játék?
Ebben, a logikus gondolkodást fejlesztő interaktív játékban, kaktuszokat gyűjtenek a gyerekek. Három rejtvény megfejtésével és egy kis szerencsével növelhető a kaktuszok száma.
A vadnyugat mókás hősei tárgyakat rejtenek el két kalap alá. A tanulóknak ki kell találni, hogy melyik kalap alatt milyen tárgy rejtőzik. Minden rejtvényben négy tippelési lehetőség van. A tippeket követő visszajelzés segítségével, logikus gondolkodással fejthetőek meg a rejtvények.
A rejtvények után egy kis szerencsével tovább növelhető (vagy csökkenthető) a kaktuszok száma.
Mindig más tárgyak kerülnek a kalapok alá, ezért többször is meg lehet fejteni a rejtvényeket.
Végül képernyőképet készíthetnek a gyerekek, amelyen a nevük és az összegyűjtött kaktuszok száma is szerepel.
Érdekesség, hogy minden szereplőt és háttéret mesterséges intelligenciával (tengr.ai) készítettem és persze, egy kis utómunkával.