Teve - Egyiptom

Mateksablonok

Számolj a tevékkel! 15x4

Szeretnéd, ha mindig lenne kéznél egy jó feladat?

Spórolj időt a sablonokkal!

Készíts saját feladatgyűjteményt 4 lépésben!

  1. Nyomtasd ki a sablonfüzetet! (Ötletek, kitöltési minták, 15x4 darab sablon)
  2. Töltsd meg tartalommal a sablonokat! Tetszőleges számokat, kifejezéseket írhatsz a sablonba, a saját témakörödnek megfelelően, a saját tanítványaid igényeire szabva.
  3. Már adhatod is tanítványaidnak a saját készítésű feladatokat.
  4. Gyűjtsd mappában, témakörönként a sablonokat!


Legyen számtalan sok számolós feladatod egy mappában!

  • Pontosan a saját témakörödre szabva.
  • Pontosan a saját tanítványaid igényei szerint.
  • Pontosan a saját céljaidnak megfelelően.

A nyomtatható pdf-ben 15-féle mateksablon található, mindegyikből négy darab.

  1. Gondoltam egy számot!
  2. Kőkígyó
  3. Okostábla (szorzás)
  4. Okostábla (összeadás)
  5. Kígyó, teknős és majom
  6. Kígyó és teknős
  7. Varázsláda
  8. Kőoszlop
  9. Halmazok
  10. Kőpiramis (szorzás)
  11. Kőpiramis (összeadás)
  12. Kőrakások (szorzás)
  13. Kőrakások (összeadás)
  14. Papiruszok (szorzás)
  15. Papiruszok (összeadás)

A digitális kiadvány 43 oldalas pdf, nyomtatóbarát változatban készült, egy A/4-es lapra két sablon fér, melyeket a négyzetrácsos rész alatt lehet szétvágni.

Mateksablonok mini 3x4

Számolj a tevékkel!

Szeretnéd, ha mindig lenne kéznél egy jó feladat?

Spórolj időt a sablonokkal!

Készíts saját feladatgyűjteményt 4 lépésben!

  1. Nyomtasd ki a sablonfüzetet! (3x4 darab sablon)
  2. Töltsd meg tartalommal a sablonokat! Tetszőleges számokat, kifejezéseket írhatsz a sablonba, a saját témakörödnek megfelelően, a saját tanítványaid igényeire szabva.
  3. Már adhatod is tanítványaidnak a saját készítésű feladatokat.
  4. Gyűjtsd mappában, témakörönként a sablonokat!


Legyen számtalan sok számolós feladatod egy mappában!

  • Pontosan a saját témakörödre szabva.
  • Pontosan a saját tanítványaid igényei szerint.
  • Pontosan a saját céljaidnak megfelelően.

A nyomtatható pdf-ben 3-féle mateksablon található, mindegyikből négy darab.

  1. Bűvös négyzet
  2. Színes négyzet (szorzás)
  3. Színes négyzet (összeadás)

A digitális kiadvány 10 oldalas pdf, nyomtatóbarát változatban készült, egy A/4-es lapra két sablon fér, melyeket a négyzetrácsos rész alatt lehet szétvágni.

Mateksablonok mini 4x2

Számolj a tevékkel!

Szeretnéd, ha mindig lenne kéznél egy jó feladat?

Spórolj időt a sablonokkal!

Készíts saját feladatgyűjteményt 4 lépésben!

  1. Nyomtasd ki a sablonfüzetet! (4x2 darab sablon)
  2. Töltsd meg tartalommal a sablonokat! Tetszőleges számokat, kifejezéseket írhatsz a sablonba, a saját témakörödnek megfelelően, a saját tanítványaid igényeire szabva.
  3. Már adhatod is tanítványaidnak a saját készítésű feladatokat.
  4. Gyűjtsd mappában, témakörönként a sablonokat!


Legyen számtalan sok számolós feladatod egy mappában!

  • Pontosan a saját témakörödre szabva.
  • Pontosan a saját tanítványaid igényei szerint.
  • Pontosan a saját céljaidnak megfelelően.

A nyomtatható pdf-ben 4-féle mateksablon található, mindegyikből kettő darab.

  1. Sorrend (növekvő)
  2. Sorrend (csökkenő)
  3. Bűvös tábla (szorzás)
  4. Bűvös tábla (összeadás)

A digitális kiadvány 6 oldalas pdf, nyomtatóbarát változatban készült, egy A/4-es lapra két sablon fér, melyeket a négyzetrácsos rész alatt lehet szétvágni.

Kettes számrendszer

Bűvös négyzet és számpiramis

Számolás és kódolás játékosan

(hamarosan elérhető)

Ismertesd meg diákjaiddal a kettes számrendszert!

  • Fejleszd a logikus gondolkodást a különleges feladatokkal!
  • Csak ki kell nyomtatni és máris adhatod a gyerekeknek!
  • 1 kidolgozott példa + 2 gyakorló feladat + 4 darab bűvös négyzet + 4 darab számpiramis + megoldások
  • A gyerekek megfejtései pillanatok alatt ellenőrizhető a megoldások segítségével.

Ha igazán tartós játékot szeretnél, nyomtasd műszaki rajzlapra a játékot, majd lamináld le. A gyerekek filctollal oldhatják meg a feladatokat, amely letörölhető.

TEVÉS SZÍVTESZT

IGAZ VAGY HAMIS?

Klasszikus kvízjáték nem csak Valentin-napra

Tanári PowerPoint kvízsablon + tanulói pdf kvízsablon

Készíts egyedi kvízt!

  • Beépített animáció
  • Rendkívül egyszerűen szerkeszthető PowerPoint sablon
  • Látványos táblakép
  • Azonnali, gyors visszejelzés a diákoknak

Miről szól ez a kvíz?

Ebben a játékban a tanulóknak  3x4 állításról kell megállapítani, hogy igaz vagy hamis.

Mi a feladata a tanárnak?

A PowerPoint sablont saját tantárgyának megfelelően ki kell tölteni:

  • Be kell írni a szövegdobozokba az állításokat.
  • A felesleges "szív = igaz" vagy "törött szív = hamis" jelet ki kell vágni.
  • Ellenőrzés: a tevékre kattintva megjelenik az igaz vagy hamis jelzés.

Mi a feladata a diákoknak?

  • Le kell rajzolni a füzetbe a "szív" vagy "törött szív" jeleket, az állítások igazságtartalmának megfelelően.

Csak nyomtatni van időd?

  • Nyomtasd kétoldalasra a "Tevés szívteszt" tanulói kvízsablon pdf-et!
  • Szeleteld szét a három sablont!
  • Készítsenek kvízt a tanulók!
  • A legjobban sikerült kvízeket vetítsd ki a következő órán!

Tevés rejtvények - 40

Kalandozás Egyiptomban - szórakoztató feladványok

  • Fejleszd a logikus gondolkodást a "Tevés rejtvények - 40" digitális rejtvényfüzettel!

  • Csak ki kell nyomtatni és máris adhatod a gyerekeknek!
  • 40 darab logikai rejtvény + 4 darab logikai kincskereső + megoldások
  • A gyerekek megfejtései pillanatok alatt ellenőrizhető a megoldások segítségével.

A nyomtatható pdf-ben 10-féle mókás rejtvény található, mindegyik fajtából négy darab.

  1. Midi sudoku - 6x6-os táblázat a sivatagban.
  2. Tevék a téren - Pontosan hol vannak a tevék?
  3. Bazár - Mennyit érnek a gyümölcsök?
  4. Tevegelés - Tervezz útvonalakat!
  5. Színes térképek - Gondolkozz és színezz!
  6. Vitorlások - Hány állat utazik a hajón?
  7. Elveszett tárgyak - Tájékozódás égtájak szerint.
  8. Titkos láda - Fejtsd meg a számzár kódját!
  9. Furfangos kormányos - Keresd meg a figurák helyét!
  10. Színes kövek - Tevék, kőrakások és számjegyek.
  11. A templom titka - Logikai kincskereső - Melyik kő alatt rejtőzik a templomkulcs? Hallgass a tevékre!
  12. Megoldások

A digitális kiadvány nyomtatóbarát változatban készült, egy A/4-es lapra két rejtvény fér, melyeket a jelölő mentén lehet szétvágni.

Ha igazán tartós játékot szeretnél, nyomtasd műszaki rajzlapra a játékot, majd lamináld le. A gyerekek filctollal fejthetik meg a rejtvényt, amely letörölhető.

Tevés rejtvények - 10

Kalandozás Egyiptomban - szórakoztató feladványok

  • Fejleszd a logikus gondolkodást a "Tevés rejtvények - 10" digitális rejtvényfüzettel!

  • Csak ki kell nyomtatni és máris adhatod a gyerekeknek!
  • 10 darab logikai rejtvény + megoldások
  • A gyerekek megfejtései pillanatok alatt ellenőrizhető a megoldások segítségével.

A nyomtatható pdf-ben 5-féle mókás rejtvény található, mindegyik fajtából kettő darab.

  1. Midi sudoku - 6x6-os táblázat a sivatagban.
  2. Tevék a téren - Pontosan hol vannak a tevék?
  3. Színes térképek - Gondolkozz és színezz!
  4. Vitorlások - Hány állat utazik a hajón?
  5. Elveszett tárgyak - Tájékozódás égtájak szerint.
  6. Megoldások

A digitális kiadvány nyomtatóbarát változatban készült, egy A/4-es lapra két rejtvény fér, melyeket a jelölő mentén lehet szétvágni.

Ha igazán tartós játékot szeretnél, nyomtasd műszaki rajzlapra a játékot, majd lamináld le. A gyerekek filctollal fejthetik meg a rejtvényt, amely letörölhető.

"Rejtélyes oázis" sablon

szabadulószoba, feladatellenőrző interaktív játék

Miről szól a játék?

A piramis öt termén keresztül lehet a rejtélyes oázishoz eljutni. Azonban mindegyik terem előtt egy-egy őrző áll, aki csak akkor nyitja ki a terem ajtaját, ha a rejtvényét jól fejtették meg a tanulók. Hibátlan válasz esetén bejuthatnak a gyerekek a következő terembe, majd végül eljuthatnak a rejtélyes oázishoz.

Mi a feladata a tanárnak?

  • Öt darab (részletes kidolgozást igénylő) rejtvényt, feladatot kell választani. A feladatok épülhetnek egymásra is.
  • A rejtvényeknek, feladatoknak a megoldása rövid és egyértelmű legyen, például egy szó, betűsor vagy szám. 
  • A feladatok kérdéseit és a várt megoldásokat be kell írni a sablonba.

Mi a feladata a diákoknak?

  • A játékban kapott rejtvényeket, feladatokat megoldják és leellenőrzik, teremről teremre.
  • Rossz válasz esetén kijavítják a feladatot, egész addig, amíg az hibátlan nem lesz.
  • A játék végén képernyőképet küldhetnek a tanárnak, amelyen a saját nevük is szerepel.

A "Rejtélyes oázis" sablon szerkezete rendkívül egyszerű. Könnyedén a saját tantárgyadra alakítható, sőt tetszőleges szereplőket, helyszíneket is fel lehet feltölteni, így igazán egyedi játék készíthető belőle.

A sablont percek alatt átalakíthatod a "Lépésről lépésre" útmutatóval.

LUXOR

Tudás és szerencse

Miről szól ez a kvíz?

Ebben a játékban a tanulóknak  három feladatot kell megoldani. Minden feladathoz hét válaszlehetőség tartozik, amelyikből pontosan három lesz a jó. A jó válaszok melletti állatokat egy 3x3-as táblázat első, második és harmadik oszlopába kell rajzolni (vagy az állatok nevét beírni), attól függően, hogy hányadik feladatról van szó. A játékban szereplő rövid kérdéseket vagy feladatokat egyénileg vagy csoportban is megoldhatják a gyerekek.

Mi a feladata a tanárnak?

A PowerPoint sablont saját tantárgyának megfelelően ki kell tölteni:

  • Be kell írni a szövegdobozokba a három feladatot.
  • Be kell írni a szövegdobozokba a 7 válaszlehetőséget, mindhárom feladatnál.
  • Be kell húzni a 3x3-as táblázatnak a feladat sorszáma szerinti oszlopába a megoldásoknak megfelelő állatokat. Az állatok sorrendje egy oszlopon belül tetszőleges.
  • Nyomtatott formában is kiadható a játék a tanulóknak (6. - 7. - 8. dia), de ez nem kötelező.
  • Ellenőrzés és a megszerzett pontok számolása a 9. dia kivetítésével történik.

Mi a feladata a diákoknak?

  • Rajzolni kell a füzetbe egy 3x3-as táblázatot.
  • Mindhárom feladatnál ki kell választani a három megfelelő állatot és berajzolni a táblázatba (vagy az állatok nevét is be lehet írni)
  • Az első feladat három állata a táblázat első oszlopába kerül, és így tovább.
  • Egy oszlopn belül az állatok sorrendje tetszőleges.

Pontozás

  • Ha egy oszlopon belül jók a berajzolt állatok, akkor sorrendtől függetlenül 3 pont jár érte.
  • Ha mindhárom feladatban jól választotta ki a tanuló az állatokat, akkor összesen 9 pont jár érte.
  • Plusz pont kapható akkor, ha az állat pontosan azon helyen helyezkedik el a táblázatban, ahogyan a táblán kivetítve látható.
  • Legszerencsésebb esetben plusz 9 pont kapható, ha mindegyik állatot pontosan arra a helyre rajzolta a tanuló, ahová a tanár is tette.

Egyiptomi bűvös négyzet

Számolás és kódolás játékosan

Ismertesd meg diákjaid az ősi egyiptomi számírás világával!

  • Fejleszd a logikus gondolkodást a különleges feladatokkal!
  • Csak ki kell nyomtatni és máris adhatod a gyerekeknek!
  • 6 darab bűvös négyzet + megoldások
  • A gyerekek megfejtései pillanatok alatt ellenőrizhető a megoldások segítségével.

Ha igazán tartós játékot szeretnél, nyomtasd műszaki rajzlapra a játékot, majd lamináld le. A gyerekek filctollal fejthetik meg a rejtvényt, amely letörölhető.

Egyiptomi számok

Számolás és kódolás játékosan

Ismertesd meg diákjaid az ősi egyiptomi számírás világával!

  • Fejleszd a logikus gondolkodást a különleges feladatokkal!

  • Csak ki kell nyomtatni és máris adhatod a gyerekeknek!
  • 4 darab feladat + megoldások
  • A gyerekek megfejtései pillanatok alatt ellenőrizhető a megoldások segítségével.

A nyomtatható pdf-ben 4 darab egyiptomi számírással megoldható feladat található.

  1. Keresd a párját!
  2. Díszítsd az oszlopot!
  3. Bűvös négyzet
  4. Számpiramis
+ Megoldások

A digitális kiadvány nyomtatóbarát változatban készült, egy A/4-es lapra két rejtvény fér, melyeket a jelölő mentén lehet szétvágni.

Ha igazán tartós játékot szeretnél, nyomtasd műszaki rajzlapra a játékot, majd lamináld le. A gyerekek filctollal fejthetik meg a rejtvényt, amely letörölhető.